facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
17.6.2017 21:56

Festspillene i Bergen 2017

Av Kritikkportalen
Festspillene i Bergen 2017

Tilleggsinformasjon

FiB: På rett sted til feil tid

27.6.2017

Det er en kopling mellom Peter Grimes og Festspillenes problem, mener Emilio Sanhueza.

 

Beatles-forbindelser

27.6.2017

Babyene og foreldrene får samme fortryllete uttrykk i ansiktet når de hører besteforeldregenerasjonens musikk, skriver Maja Skanding.

KAIJA SAARIAHO, FESTSPILLKOMPONIST I BERGEN : 3

21.6.2017

En moderne klassiker, oppsummerer Bodil Maroni Jensen, etter festspillenes presentasjon av Kaija Saariahos musikk. . (Abo.) Også på nettstedet musikkjournalistikk.no

 

KAIJA SAARIAHO, FESTSPILLKOMPONIST I BERGEN : 2

21.6.2017

Dette er en forestilling som gjør Festspillene viktige, mener Bodil Maroni Jensen om oppsetningen av oratoriet La Passion de Simone. (Abo. ) Også på nettstedet musikkjournalistikk.no

 

KAIJA SAARIAHO, FESTSPILLKOMPONIST I BERGEN : 1

21.6.2017

Fremføringen av festspillprogrammets ni Saariaho-verker viser en lydelskende og formsikker komponist, en selvstendig stemme med stor uttrykkskraft, skriver Bodil Maroni Jensen. . (Abo.) Også på nettstedet musikkjournalistikk.no

Besøk som blir husket

17.6.2017

To konserter under årets festspill satte hjemlige lyttevaner i perspektiv, skriver Emil Bernhardt.

Blant harde ekko og myke dønninger

17.6.2017

Dønninger, kunstfunk og påtrengende scenografi kjempet om oppmerksomheten i Håkonshallen fredag, skriver Tellef Øgrim.

«Festspillene i Bergen er fortsatt ikke til for purister»

17.6.2017

Med temaet «identitet» går Festspillene i Bergen også i seg selv for å utforske hva de skal være. Det er på sin plass, skriver Maren Ørstavik 

Hva skjer når norske strykertalent spiller med verdensnavn? Møte mellom likeverdige musikere

17.6.2017

En konsertopplevelse som traff publikum midt i fleisen. Ekte vare på Troldhaugen, skriver Espen Selvik.

Drastisk audiovisuell nytolkning gjør Messias til verdslig drama

17.6.2017

Med fikse lys- og videoeffekter setter Netia Jones og Barokksolistene Händels Messias bokstavelig talt i et nytt lys.




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.