facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
5.10.2015 18:42

Oslo Kirkemusikkfestival 2016

Av Kritikkportalen
Oslo Kirkemusikkfestival 2016 Foto: Oslo Kirkemusikkfestival

Tilleggsinformasjon

Et spennende sted å være

kritikk_publisert:Aftenposten, 11.03.2016

Med Salmebok 2013 som ramme viste Uranienborg Vokalensemble både tematisk og historisk bredde i samlingen – og hvordan tradisjoner kan fornyes, skriver Ida Habbestad. 

Musikk inspirert av vann

kritikk_publisert:Aftenposten, 11.03.2016

Overbevisende og konseptuelt, skriver Maren Ørstavik.

Händels finstilte musikkdramatikk

kritikk_publisert:Dagbladet, 09.03.2016

Det var Händel opp og i mente de første dagene av Oslo Kirkemusikkfestival, skriver Ståle Wikshåland. 

Knallåpning med Händel-kantater

kritikk_publisert:Vårt Land 05.03.2016

Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival skaffet seg et problem gjennom åpningskonserten: Händel-kantatene ble en opplevelse det blir vanskelig å toppe, skriver Lars O. Flydal. 

Portretter av et indre sjelsliv

kritikk_publisert:Vårt Land 09.03.2016

Det spanske ensemblet Al Ayre Español viser at musikken er kirkens viktigste ornament, skriver Olav Egil Aune. 

«Nybarokk» fra kirkemusikkfestivalen

kritikk_publisert:Vårt Land 06.03.2016

Fra åpningskonserten med Händel-kantater i originalversjon, tok Music for a while spranget 400 år frem i tid, med ærbødig og forfriskende barokk-improvisasjon i Sofienberg kirke, skriver Lars O. Flydal. 




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.