facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
18.12.2017 21:40

1984 / Torshovteatret

Av Kritikkportalen
1984 / Torshovteatret

Tilleggsinformasjon

Orgasme som motstandsbevegelse

18.12.2017

I et totalitært samfunn blir enhver annerledestenkende en potensiell terrorist, skriver Anette Therese Pettersen.  (abo.)

 

Storebror går igjen

18.12.2017

«1984» er viktig politisk teater, og dagens Torshov-gruppes beste science fiction oppsetning hittil, skriver Idalou Larsen Klassekampen.

Usann virkelighet, fake news, språkets oppløsning og menneskelighetens død

18.12.2017

Programmet innledes med en advarsel om sterke og ubehagelige scener. Den advarselen kunne gjeldt en rekke av høstens forestillinger, skriver Mona Levin.

 

Volden er helt nødvendig

18.12.2017

Og nei, George Orwells 1984 er på ingen måte «skremmende aktuell», skriver Kristian Meisingset.

For første gang opplever jeg at Den kulturelle skolesekken har overvurdert ungdom

18.12.2017

– Jeg er redd dette kan være en forestilling som skremmer vekk ungdom heller enn å engasjere dem i videre teatertitting, skriver ungdomsanmelder Hanne Johne om 1984 på Torshovteatret.

«1984»: Baroque Big Brother

18.12.2017

Oppsettingen av «1984» på Torshovteateret har gode momenter, men risikerer å drukne i overdramatiske virkemidler, skriver Vera Maria Gjermundsen.

Tankevekkende teater med trettende voldsscener

18.12.2017

George Orwells idéinnhold redder en forestilling som står i fare for å drukne i teaterblod, skriver Kjersti Juul. 

Går i strupen på nåtiden

18.12.2017

Torshovgruppas «1984» er en besk og klaustrofobisk allegori over totalitarismen, hvor teatrets virkemidler i seg selv blir et lys i mørket, skriver Mode Steinkjer. (Abo.)




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.