Hedda Gabler / Kilden / Rogaland Teater
Av Kritikkportalen
Tilleggsinformasjon
Hedda som bortskjemt barn
19.2.2018Velspelt og moderne «Hedda Gabler». Men Hedda framstår for kjip og usympatisk til å vekka sympati. (Abo)
Tydeleg, men uklår
kritikk_publisert:12.02.2018Ei velspela framsyning som vil så mye, og som er særs tydeleg i uttrykket, men på same tid ganske uklår i problematikken, skriv Amund Grimstad. Først publisert i Klassekampen
Også Ibsen ville hatt sans for teatrets «Hedda Gabler»
kritikk_publisert:09.02.2018Nok en gang byr Rogaland Teater på et møte med et av Henrik Ibsens skuespill som treffer tidens tone. (Abo.)
Vi kjenner Hedda
kritikk_publisert:14.02.2018Med kun en ukes mellomrom hadde Kilden teater og Rogaland teater premiere på hver sin Hedda Gabler. Begge oppleves som modige oppsetninger med god flyt, men de faller litt sammen i halvhjerta og billige moderniseringsforsøk, skriver Amanda Øiestad Nilsen
Dobbelt opp med flyt og fart, men mange forskjeller også
kritikk_publisert:08.02.2018To Hedda, flere ideer, skriver Lillian Bikset.
Nygift, gravid, ulykkelig
kritikk_publisert:16.02.2018Hedda Gabler kan være både bifil og utilregnelig, viser to moderne oppsetninger av Ibsens mystiske kvinneskikkelse, skriver Ilene Sørbøe. (Abo)