Karpe Diem / Adjø Montebello
Av KritikkportalenTilleggsinformasjon
Storslått forvirring
12.12.2017Karpe Diem klarer ikke helt å gripe filmformatet, skriver Bernt Erik Pedersen.
Aldri adjø Karpe Diem!
12.12.2017Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid og Chirag Rashmikant Patel, bedre kjent som Karpe Diem, har lenge gjort seg bemerket innenfor musikkbransjen. Mer spesifikt innenfor hiphop sjangeren, skriver Kashayar Afshar og Bror Eskil Heiret.
Rebeller på godt & rart
12.12.2017Musikken og grepet om fansen er best i utradisjonell, ujevn musikkfilm med god finale, skriver Terje Eidsvåg. (Abo.)
«’Adjø Montebello’ er mye mer enn en konsertfilm»
12.12.2017Karpe Diem bryter grenser med sitt eksperimentelle konsertepos «Adjø Montebello», skriver Rudi Nikolaisen.
Adjø Montebello: En herlig gave til Karpe-fansen
12.12.2017Et stort kunstnerisk løft avsluttes med en film som oser av overskudd. Fet, rørende og hysterisk på samme tid, skriver Robert Hoftun Gjestad.
Adjø Montebello – Heisann gåsehud.
12.12.2017Adjø Montebello er en kunstnerisk ambisiøs musikkfilm som blander sanger, skråblikk og samfunnskritikk i en original miks av fiksjon og konsertfilm. Og er du Karpe Diem-fan, er det bare å glede seg, skriver Sigurd Vik.
Karpe Diems Norge er et fascinerende og guffent sted
12.12.2017«Adjø Montebello» går langt i surrealistisk retning, skriver Inger Merete Hobbelstad.
Karpe Diem på sitt beste
12.12.2017Bananer, magnumkondomer, religiøse kvaler og vill lek med identitet og klasse. Karpe Diems maksimalistiske «Adjø Montebello» er ikke som andre konsertfilmer, skriver Audun Vinger.