facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
12.12.2017 21:50

Karpe Diem / Adjø Montebello

Av Kritikkportalen
Karpe Diem / Adjø Montebello

Tilleggsinformasjon

Storslått forvirring

12.12.2017

Karpe Diem klarer ikke helt å gripe filmformatet, skriver Bernt Erik Pedersen.

Aldri adjø Karpe Diem!

12.12.2017

Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid og Chirag Rashmikant Patel, bedre kjent som Karpe Diem, har lenge gjort seg bemerket innenfor musikkbransjen. Mer spesifikt innenfor hiphop sjangeren, skriver Kashayar Afshar og Bror Eskil Heiret.

Rebeller på godt & rart

12.12.2017

Musikken og grepet om fansen er best i utradisjonell, ujevn musikkfilm med god finale, skriver Terje Eidsvåg. (Abo.)

«’Adjø Montebello’ er mye mer enn en konsertfilm»

12.12.2017

Karpe Diem bryter grenser med sitt eksperimentelle konsertepos «Adjø Montebello», skriver Rudi Nikolaisen.

 

Adjø Montebello: En herlig gave til Karpe-fansen

12.12.2017

Et stort kunstnerisk løft avsluttes med en film som oser av overskudd. Fet, rørende og hysterisk på samme tid, skriver Robert Hoftun Gjestad.

Adjø Montebello – Heisann gåsehud.

12.12.2017

Adjø Montebello er en kunstnerisk ambisiøs musikkfilm som blander sanger, skråblikk og samfunnskritikk i en original miks av fiksjon og konsertfilm. Og er du Karpe Diem-fan, er det bare å glede seg, skriver Sigurd Vik.

Karpe Diems Norge er et fascinerende og guffent sted

12.12.2017

«Adjø Montebello» går langt i surrealistisk retning, skriver Inger Merete Hobbelstad.

Karpe Diem på sitt beste

12.12.2017

Bananer, magnumkondomer, religiøse kvaler og vill lek med identitet og klasse. Karpe Diems maksimalistiske «Adjø Montebello» er ikke som andre konsertfilmer, skriver Audun Vinger.




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.