facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
2.4.2018 10:38

Lucia di Lammermoor / Den Norske Opera & Ballett

Av Kritikkportalen
Lucia di Lammermoor Foto: Erik Berg / Den norske Opera & Ballett

Tilleggsinformasjon

Kjærlighet i et maktperspektiv

kritikk_publisert:19.03.2018

Det er interessant at det går an å oppleve samme forestilling så forskjellig, skriver Torunn Margrete Eriksen etter å ha lest anmeldelser av «Lucia di Lammermoor».

Lucia di Lammermoor er kjent for lidenskap og vanvidd. Men denne oppsetningen er et trygt valg.

kritikk_publisert:02.03.2018

Operasjefens første egenprogrammerte forestilling tar få sjanser, skriver Maren Ørstavik.

De hysteriske kvinnene og mennene som definerer dem

kritikk_publisert:08.03.2018

Samfunnskritikken i operasjefens første oppsetning er fanget i sin samtid, skriver Sunniva Thomassen. (Abo)

Nok en blodig brud

kritikk_publisert:09.03.2018

Heltinnen drives til vanvidd, mens mennene hulker selvopptatt, skriver Erling E. Guldbrandsen.

Strålende sangere i sprikende regi

kritikk_publisert:06.03.2018

Når regigrepene forstyrrer mer enn de gir, kan vi heldigvis gi oss hen til sangen og musikken og operateksten, skriver Bodil Maroni Jensen

Pedagogisk drama

kritikk_publisert:04.03.2018

I operaens oppsetning av Lucia di Lammermoor, som hadde premiere fredag, får publikum mye inn med teskje, skriver Hild Borchgrevink.

Traust tragedie

kritikk_publisert:06.03.2018

Operaens innleide versjon av Lucia di Lammermoor inneholder enkelte strålende sangprestasjoner og en gjennomført scenografisk idé, men greier likevel ikke å utnytte materialets potensial, eller kanskje snarere, overskride dets begrensninger, skriver Hilde Halvorsrød.




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.