facebook-rund   twitter-rund   twitter-rund
2.4.2018 10:08

Oslo internasjonal kirkemusikkfestival

Av Kritikkportalen
Amadeus Marcellus Octavian Rosenstjert Foto: Kirkemusikkfestivalen

Tilleggsinformasjon

Erindringer om øyeblikket

kritikk_publisert:12.03.2018

Årets kirkemusikkfestival i Oslo ble avsluttet med kvalitet under høy himmel og et program som konkurrerer i tet blant verdens festivaler innenfor sjangeren, skriver Olav Egil Aune

En skridende katedral

kritikk_publisert:https://www.vl.no/kultur/anmeldelse/en-skridende-katedral-1.1111995

Mange skjelv tærer uregjerlig på sinnets helbred for tiden – men er «skjelvet» kontrollert, kan det gå riktig greit. Som i Oslo domkirke onsdag kveld.

Telemann: musikkeventyr uten drama

kritikk_publisert:05.03.2018

Med både Minken og dukkefiguren Amadeus fraværende, ble premieren på det nye musikkeventyret om komponisten Telemann noe amputert, skriver Maren Ørstavik.

Levende historiefortelling

kritikk_publisert:05.03.2018

Eventyret om Telemann er et ypperlig kammerspill slik det framsto under Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival lørdag, skriver Marianne Lystrup.

Telemanns overlykkelige barndom

kritikk_publisert:06.03.2018

Kombinasjonen av høytlesning med innlevelse og finstemt barokkensemble fungerer fortreffelig, men teksten i Eventyret om Telemann heller mot det banale, skriver Hilde Halvorsrød.

Berikende og ubehagelig konsert

kritikk_publisert:03.03.2018

«I slavehandelens spor» er en markant og viktig festivalåpning, skriver Espen Selvik.




© 2017 Alle rettigheter reservert Norsk Kritikerlag | Informasjonskapsler
Webdesign © 2017 Web Norge.